🔊🔉🔇 بقلم الشاعر 📢📣 شاذلي محمد عبد الرحمن

 🔊🔊🔊🔊🔊🔊   ما تسمعهم    🔊🔊🔊🔊🔊🔊


                                ونسمع مين


                    دي ناس . بتزيدنا . آااه وآنين


                وجوه الدنيا . وخدانا  .شمال ويمين 


                 وشوفنا الحزن . وياهم . نعده سنين


            دا حتى الفرح . في عيونهم . نفاق ملاعين


                 وكل الحقد . في قلوبهم . كأنه كمين


       ودايرة بنمشي  جواها . وفي الأخر . كلامنا حزين


      وكل شوية أحوالنا . بتتغير . وبنغير . في دمع العين


       وسبب الدمعة . عارفينه . وشايفينه . البني أدمين 


     ومين ع مين . دي دنيا ياستي . مليانة . كتير مجانين


         ومهما سمعنا في كلامهم  بنرجع . والندم . شايلين


        🔇🔇🔇🔇🔇🔇🔇🔇🔇🔇🔇🔇🔇🔇


                  شاذلي محمد عبدالرحمن حسين



تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

بقلم الشاعر ♨♨ بلشقر محمد ♨♨ الحاكم العربي♨♨

بقلم الشاعر 🌛🎓🌜صلاح الورتاني 🌛🎓🌜 قصة للعبرة🌛🎓🌜

بقلم الشاعر 🌛🎓🌜 بلشقر محمد 🌛🎓🌜 الحمار المقدس والراي العام 🌛🎓🌜